27 Nov 2024
Pelancaran Program Insentif Pelincir Caltex
Program Insentif Pelincir (LIP) kini “LIVE” di WIRA CALTEX. Program insentif bermula untuk semua produk pelincir Caltex yang layak bermula 1 Disember 2024, Ahad.
LIP dibahagikan kepada dua bahagian:-
Bahagian 1: Penyerahan Resit Jualan Minyak Pelincir
Semua STESEN STAF yang layak akan dikehendaki menyerahkan imej resit jualan yang jelas dengan butiran resit menggunakan telefon bimbit mereka di WIRA CALTEX (www.wiracaltex.com).
Nota: Bagi STESEN STAF yang tidak celik teknologi, mereka harus meminta penyelia atau rakan sekerja untuk membantu mereka
Bahagian 2: Pengesahan Resit Jualan Minyak Pelincir
- PEMILIK STESEN / PELABUR dan PENGURUSAN STESEN kemudiannya akan log masuk di WIRA CALTEX untuk mengesahkan resit stesen di bawah pemilikan atau pengurusan mereka.
- PEMILIK STESEN / PELABUR dan PENGURUSAN STESEN akan melihat semua resit jualan pengesahan yang belum selesai.
- Mereka boleh memutuskan untuk MENGESAHKAN atau MENOLAK resit jualan yang dikemukakan.
PENTING:
- Tarikh akhir penyerahan dan pengesahan semua resit jualan yang layak dalam sistem WIRA CALTEX ialah hari ke-7 setiap bulan kalendar bagi resit jualan bulan sebelumnya. Sebagai ilustrasi: - semua resit jualan untuk bulan Januari perlu diserahkan dan disahkan pada 7 Februari. Resit jualan yang dikemukakan dan/atau disahkan selepas tarikh akhir bagi bulan tersebut akan dianggap tidak layak / tamat tempoh untuk sebarang tuntutan insentif, melainkan diluluskan oleh Chevron.
- PEMILIK STESEN / PELABUR dan PENGURUSAN STESEN dari stesen yang mengambil bahagian akan dikehendaki menghantar melalui WhatsApp imej Borang A - Laporan Jualan Bulanan Pelincir Caltex (LIP_Form A_v1.0_BM.pdf) untuk stesen mereka selewat-lewatnya pada hari ke-7 setiap bulan kalendar untuk jualan bulan sebelumnya ke nombor Talian Sokongan WIRA CALTEX rasmi +6010-8441779. Sebagai ilustrasi: - Laporan Jualan Pelincir Caltex untuk bulan Januari perlu diserahkan selewat-lewatnya pada 7 Februari.
- Sebarang pindaan atau penyingkiran kakitangan atau penyerahan tuntutan insentif boleh diminta oleh stesen menggunakan Borang B - Borang Kebenaran Pindaan dan Penyingkiran (LIP_Form B_v1.0_BM.pdf).
Sila rujuk e-mel daripada Retail Malaysia untuk maklumat tambahan.
Klik pautan untuk mengakses:-
- Terma & Syarat Program Insentif Pelincir - LIP_TnC_v1.0_BM.pdf
- Panduan Pengesahan dan Soalan Lazim (untuk PEMILIK / PELABUR STESEN dan PENGURUSAN STESEN) - LIP_Verification Guide and FAQ_v1.0_BM.pdf
- Panduan Penyerahan dan Soalan Lazim (untuk KAKITANGAN STESEN) - LIP_Submission Guide and FAQ_v1.0_BM.pdf
BERITA TERKINI 31 JANUARI 2025
Insentif Tambahan untuk 2025
Kami juga ingin mengumumkan bahawa terdapatnya insentif tambahan untuk Program Insentif Pelincir:
1. Hadiah Suku Tahun untuk Pengurusan Stesen:
Stesen dengan jumlah insentif tertinggi yang diproses untuk setiap suku tahun pada 2025 akan menerima 2 set fon telinga tanpa wayar untuk Pengurusan Stesen mereka. Sekiranya tiada kakitangan kategori Pengurusan Stesen, hadiah akan diberikan kepada Pemilik Stesen/Pelabur.
2. Cabutan Bertuah Bulanan untuk Kakitangan Stesen:
Setiap Kakitangan Stesen yang mempunyai sekurang-kurangnya satu resit jualan yang diserahkan dan disahkan sebelum tarikh akhir setiap bulan untuk tahun 2025 akan layak untuk menyertai cabutan bertuah bulanan untuk memenangi 1 unit item berjenama Caltex. Hadiah yang dipilih akan ditentukan oleh Penganjur. Seorang pemenang bertuah akan dipilih setiap bulan dan hadiah akan ditentukan oleh Penganjur.
Cabutan bertuah akan dijalankan pada akhir setiap suku tahun.
Di bawah merupakan beberapa peringatan yang perlu diambil perhatian untuk stesen dan kakitangan semasa menyertai Program Insentif Pelincir:-
Untuk Kakitangan Stesen:
1. Semua Kakitangan Stesen digalakkan untuk merujuk kepada Panduan Penyerahan untuk memahami dan memastikan proses penyerahan dan tarikh akhir penyerahan yang betul.
2. Kakitangan Stesen hendaklah memastikan produk dan kuantiti adalah betul semasa penyerahan. Jika produk atau kuantiti yang salah telah diserahkan, dapatkan bantuan daripada Pengurusan Stesen masing-masing untuk menolak penyerahan yang salah dan serahkan resit semula.
Untuk Pemilik Stesen/Pelabur dan Pengurusan Stesen:
1. Semua Pemilik Stesen/Pelabur dan Pengurusan Stesen digalakkan untuk merujuk kepada Panduan Pengesahan untuk memahami dan memastikan proses penyerahan dan tarikh akhir pengesahan yang betul.
2. Pemilik Stesen/Pelabur dan Pengurusan Stesen hendaklah:-
a) Mengesah semua resit jualan yang layak dalam sistem WIRA CALTEX pada hari ke-7 setiap bulan kalendar untuk resit jualan bulan sebelumnya. Resit jualan yang diserahkan dan/atau disahkan selepas tarikh akhir penyerahan bulan tersebut akan dianggap tidak layak. Sebagai ilustrasi:- semua resit jualan untuk bulan Januari perlu diserahkan dan disahkan pada 7 Februari.
b) Sahkan resit dengan resit fizikal daripada kakitangan untuk memastikan:-
(i) Maklumat resit, terutamanya jenis dan kuantiti produk adalah betul.
(ii) Tiada penyerahan salinan resit oleh kakitangan yang sama atau kakitangan yang berbeza.
3. Lengkapkan Laporan Jualan Bulanan (Borang A) dengan angka jualan berdasarkan jumlah keseluruhan jualan pelincir stesen anda untuk bulan tersebut berdasarkan laporan sistem POS anda. Semua laporan mesti dihantar melalui WhatsApp ke Talian Sokongan Wira Caltex selewat-lewatnya pada hari ke-7 setiap bulan kalendar untuk jualan bulan sebelumnya. Jika tiada laporan jualan diterima, laporan stesen akan dianggap tidak layak. Sebagai ilustrasi: - Laporan Jualan Bulanan Pelincir Caltex untuk bulan Januari perlu diserahkan pada 7 Februari.
Sokongan WhatsApp (Mesej Sahaja) - Stesen boleh menghubungi Talian Sokongan WIRA CALTEX berdasarkan waktu/hari operasi berikut:- 9 pagi - 5 petang, Isnin hingga Jumaat, kecuali hujung minggu & cuti umum untuk perkara yang berkaitan dengan WIRA CALTEX.