21 Jan 2022

Retail Buzz 2.0 - Soalan Lazim

Article 6_Thumbnail_600x450_MY.png

Retail Buzz 2.0 - Soalan Lazim

1. Adakah Retail Buzz masih dalam dwibahasa?

Ya, Retail Buzz 2.0 akan kekal dalam dwibahasa - Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia. Pengguna akan diminta untuk memilih bahasa pilihan mereka apabila mereka melawati laman web - www.retailbuzz.com.my

2. Bagaimanakah RB 2.0 berbeza daripada versi sebelumnya?

Perbezaan utama adalah:-

  • Berita dan maklumat lain dikemas kini sekerap mungkin. Tidak perlu menunggu keluaran RB suku tahunan.
  • Artikel akan lebih menumpukan pada imej dan video untuk memenuhi gaya hidup ‘on-the-go’ rakan kongsi kita.
  • Ringkasan Berita WhatsApp dihantar kepada semua orang setiap 2 minggu (dua minggu)
  • Fungsi carian yang membolehkan pengguna mencari berita/maklumat yang berkaitan daripada pelbagai artikel.

3. Apakah jenis berita dan maklumat yang akan pembaca perolehi?

Pembaca akan mendapat:-

  • Mesej video daripada pasukan kepimpinan Chevron
  • Berita dan maklumat terkini daripada pelbagai pasukan di Chevron Malaysia
  • Perkongsian Pemasar Berjenama dan Rakan Kongsi Runcit:
    • inisiatif pemasaran stesen tempatan (LSM).
    • usaha tanggungjawab sosial stesen (SSR).

Nota: Pemasar Berjenama dan Rakan Kongsi amat digalakkan untuk menghantar maklumat inisiatif LSM dan SSR anda melalui e-mel ke munyee.kok@chevron.com atau WhatsApp terus ke nombor WhatsApp Retail Buzz rasmi di +6010-8441775

4. Bagaimanakah saya memastikan bahawa saya mendapat Ringkasan Berita WhatsApp setiap dua minggu?

Semua pengguna perlu menyimpan nombor Retail Buzz WhatsApp rasmi +6010-8441775 sebagai kenalan pada telefon bimbit mereka. Jika nombor mudah alih tidak disimpan, sistem WhatsApp tidak membenarkan anda menerima sebarang mesej WhatsApp Blast.

5.Adakah saya memerlukan akaun log masuk untuk melihat?

Tidak, pengguna tidak memerlukan akaun log masuk.

6. Apakah kempen WIRA CALTEX?

WIRA CALTEX ialah peraduan suku tahunan untuk semua kakitangan stesen berdaftar, sepenuh masa dan sambilan, untuk memenangi baucar tunai dan sijil pemenang.

Peraduan suku tahunan ini dianjurkan oleh Chevron Malaysia untuk memastikan petugas barisan hadapan dimaklumkan mengenai promosi terkini dan maklumat operasi stesen penting.

7. Bagaimanakah WIRA CALTEX memberi manfaat kepada pemilik dan kakitangan stesen?

Pemilik Stesen

  • Kempen suku tahunan dianjurkan tanpa KOS kepada pemilik stesen.
  • Kakitangan stesen akan teruja untuk mengetahui tentang promosi terkini dan akan diingatkan tentang Prosedur Operasi Standard (SOP) yang penting kerana mereka akan diberi ganjaran kerana berpengetahuan tentang peranan di stesen.
  • Pemilik Stesen akan berbangga dengan pencapaian kakitangan apabila mereka dapat menjadi antara 10 Pemenang Teratas setiap suku tahun.
  • Pengiktirafan stesen/sorotan dalam Retail Buzz apabila kakitangan anda berada di antara 10 Pemenang Teratas.

Kakitangan Stesen

  • Kakitangan diberi ganjaran dan diiktiraf kerana menjadi yang terbaik dalam apa yang mereka lakukan di stesen.
  • Kakitangan berpotensi menjadi pemenang berturut-turut jika mereka bijak dan rajin untuk mengambil bahagian secara tetap dalam kempen WIRA CALTEX
  • Pemenang hadiah pertama akan dipaparkan dalam Retail Buzz.

Itulah sebabnya kami sangat menggalakkan pemilik stesen untuk meminta kakitangan anda mendaftar dan memenangi hadiah.